Všeobecné obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDAJA TOVARU SPOLOČNOSTI VEDOU PROTI KOMÁROM, S. R. O. ÚČINNÉ OD 22.6.2022
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A VÝKLAD POJMOV
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú predaj tovaru, poskytovanie služieb a zmluvné vzťahy pri predaji tovaru a poskytovaní služieb spoločnosťou VEDOU PROTI KOMÁROM, s. r. o., so sídlom Škovránčia 3, 811 06, Bratislava, IČO: 46 783 181 a odberateľom tovaru a služieb. Tieto obchodné podmienky sú oddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy na predaj tovaru a poskytnutie služieb a akejkoľvek inej zmluvy, ktorou odberateľ prevádza vlastnícke právo k tovarom na odberateľa, každej kúpnej zmluvy a akejkoľvek inej zmluvy, ktorou odberateľ prevádza vlastnícke právo k tovarom na odberateľa, akejkoľvek inej zmluvy, ktorou sa dodávateľ zaviazal poskytnúť služby, ktoré boli uzatvorené medzi dodávateľom a odberateľom pred účinnosťou týchto obchodných podmienok v prípade, ak sa na tom v zmysle bodu 14.2. týchto obchodných podmienok dodávateľ a odberateľ dohodli.
2. Na účely týchto obchodných podmienok ako aj ich príloh sa nasledujúce pojmy vykladajú nasledovne:
2.1. „dodávateľ“ je obchodná spoločnosť VEDOU PROTI KOMÁROM, s. r. o., so sídlom Škovránčia 3, 811 06, Bratislava, IČO: 46 783 181, ktorá v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti predáva tovary a poskytuje služby.
2.2. „odberateľ“ je právnická osoba, fyzická osoba – podnikateľ alebo subjekt verejného práva.
2.3. „subjekt verejného práva“ je akýkoľvek subjekt, orgán alebo právnická osoba, ktorá spĺňa definíciu subjektu verejného práva podľa § 261 ods. 3 Obchodného zákonníka (napr. obec, samosprávny kraj, orgán verejnej moci a iné).
2.4. „zmluvné strany“ je spoločné označenie pre dodávateľa a odberateľa.
2.5. „tovar“ je tovar, ktorý predáva dodávateľ a ktorý je špecifikovaný v čl. 2 týchto obchodných podmienok.
2.6. „služba“ je služba, ktorú dodávateľ poskytuje a ktorá je špecifikovaná v čl. 2 týchto obchodných podmienok.
2.7. „elektronická správa“ je správa odoslaná prostredníctvom internetovej e-mailovej komunikácie cez e-mailovú schránku ktorejkoľvek zmluvnej strany.
2.8. „zmluva“ je kúpna zmluva na predaj tovaru a poskytnutie služieb, ktorá je uzatvorená písomne, elektronicky, ústne alebo výslovným konkludentným úkonom upraveným týmito obchodnými podmienkami medzi dodávateľom a odberateľom.
2.9. „bez zbytočného odkladu“ sa rozumie uskutočnenie určitého úkonu alebo plnenie určitej povinnosti vyplývajúcej zo zmluvy alebo týchto obchodných podmienok ktoroukoľvek zmluvnou stranou pri najbližšej možnej príležitosti / v najbližšom možnom termíne podľa objektívnych možností zmluvnej strany, najneskôr však do 7 dní odo dňa vzniku potreby pre uskutočnenie úkonu alebo plnenia tejto povinnosti.
2.10. „Obchodný zákonník“ je zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
3. Pôsobnosť obchodných podmienok: Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán a v súlade s § 273 Obchodného zákonníka sú oddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzatvorenej medzi dodávateľom a odberateľom.
4. Pokiaľ zmluva bude upravovať práva a povinnosti alebo iné náležitosti právneho vzťahu medzi dodávateľom a odberateľom odchylne od ustanovení týchto obchodných podmienok, prednosť majú ustanovenia zmluvy.
5. Všetky vzťahy týkajúce sa zmluvy medzi dodávateľom a odberateľom, ktoré nie sú výslovne upravené v zmluve alebo týmito obchodnými podmienkami, sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky, predovšetkým príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ustanoveniami ostatných platných, všeobecne záväzných právnych predpisov.
6. Dodávateľ umožňuje každému odberteľovi alebo tretej osobe dostatočne sa oboznámiť s týmito obchodnými podmienkami a umožňuje každému odberateľovi alebo tretej osobe jednoduchý prístup k zneniu týchto obchodných podmienok ich zverejnením na svojej webovej stránke www.zonybezkomarov.sk.
7. Kontaktnými údajmi dodávateľa na účely podania akéhokoľvek podnetu súvisiaceho so zmluvou alebo predávaným tovarom sú: VEDOU PROTI KOMÁROM, s. r. o., so sídlom Škovránčia 3, 811 06, Bratislava, e-mail: info@zonybezkomarov.sk alebo iný e-mail, v rámci ktorého komunikuje v zmysle zmluvy.
8. Aktualizácia obchodných podmienok. Dodávateľ je oprávnený tieto obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť. Po zmene obchodných podmienok je dodávateľ povinný túto zmenu oznámiť odberateľovi – a to najneskôr 10 dní pred nadobudnutím účinnosti týchto zmien. V prípade, že odberateľ v tejto lehote vyjadrí súhlas so zmenou obchodných podmienok, prípadne táto lehota márne uplynie, má sa za to, že odberateľ so zmenou obchodných podmienok súhlasí. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností v takom prípade platí, že odberateľ je novým znením obchodných podmienok viazaný, a to odo dňa ich účinnosti. V prípade, že odberateľ so zmenou obchodných podmienok nesúhlasí, je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Písomné odstúpenie však musí byť dodávateľovi doručené najneskôr v deň, ktorý predchádza dňu účinnosti zmenených obchodných podmienok.
2. TOVARY A SLUŽBY POSKYTOVANÉ DODÁVATEĽOM
2.1. Dodávateľ predáva odberateľom tovary, ktoré sú špecifikované v časti A. prílohy č. 1, ktorá tvorí súčasť týchto obchodných podmienok.
2.2. Dodávateľ poskytuje odberateľom služby, ktoré sú špecifikované v časti B. prílohy č. 1.
3. VZNIK ZMLUVY
3.1. V prípade, ak má odberateľ záujem o kúpu niektorého z tovarov a/alebo poskytnutie niektorej zo služieb, je oprávnený si u dodávateľa tovar, resp. služby objednať.
3.2. Aktuálne dostupný tovar, jeho cenu, dobu dodania ako aj aktuálne dostupné služby a ich ceny uvedie dodávateľ v cenovej ponuke (ďalej len „cenová ponuka“).
3.3. Odberateľ je oprávnený si u dodávateľa objednať tovar a/alebo služby prostredníctvom objednávky, a to na základe cenovej ponuky, ktorú je oprávnený si vopred vyžiadať. Zaslaním objednávky odberateľ akceptuje cenu tovaru, dobu jeho dodania a cenu služieb uvedenú v cenovej ponuke.
3.4. Objednávka sa považuje za návrh na uzatvorenie zmluvy. V objednávke odberateľ uvedie:
3.4.1. tovar a/alebo službu, o ktorú má záujem;
3.4.2. ku každému tovaru aj množstvo, o ktoré má záujem; a
3.4.3. miesto dodania tovaru a/alebo služby.
3.5. K uzatvoreniu zmluvy dôjde až momentom, keď dodávateľ odsúhlasí objednávku odberateľa. Dodávateľ nie je povinný objednávku odsúhlasiť a odberateľ nemá právo na jej odsúhlasenie. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že dodávateľ je oprávnený objednávku bez uvedenia dôvodu odmietnuť.
3.6. Ak nie je medzi dodávateľom a odberateľom dohodnuté inak, cenová ponuka a podmienky v nej špecifikované sú platné po dobu 60 dní odo dňa jej doručenia. V prípade, ak odberateľ zašle objednávku dodávateľovi po tejto lehote, dodávateľ je oprávnený:
3.6.1. odberateľovi zaslať novú cenovú ponuku za predpokladu, že sa zmenila cena tovaru, služieb alebo doba ich dodania (a teda dodávateľ nemôže garantovať predchádzajúcu cenu alebo termín dodania); alebo
3.6.2. objednávku akceptovať.
3.7. V prípade, že odberateľ uvedie v objednávke, okrem náležitostí podľa bodu 3.4 týchto obchodných podmienok, aj dobu dodania tovaru, služby alebo navrhovanú cenu za tovar alebo službu, ktoré sú odlišné od cenovej ponuky, platí, že k uzatvoreniu zmluvy dôjde iba vtedy, ak sa dodávateľ spoločne s odberateľom dohodnú na:
3.7.1. dodanom tovare a jeho množstve a/alebo poskytnutej službe;
3.7.2. cene dodaného tovaru a/alebo služby; a
3.7.3. dobe ich dodania.
3.8. Odberateľ a dodávateľ sú oprávnení uzavrieť zmluvu aj mimo tohto postupu, uzatvorením klasickej zmluvy.
3.9. Uzatvorením zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok odberateľ vyhlasuje, že:
3.9.1. je podnikateľom v zmysle ustanovení § 2 Obchodného zákonníka a ak ide o subjekt verejného práva, že je subjektom verejného práva;
3.9.2. je právne spôsobilý zmluvu uzavrieť;
3.9.3. sa oboznámil s ustanoveniami týchto obchodných podmienok a v plnom rozsahu s nimi súhlasí;
3.9.4. bude dodržiavať povinnosti ustanovené týmito obchodnými podmienkami;
3.9.5. bude pri plnení zmluvy dodržiavať zásady poctivého obchodného styku.
3.10. V prípade, ak odberateľ nespĺňa podmienky na uzatvorenie zmluvy uvedené v predchádzajúcom bode tohto článku obchodných podmienok, nie je oprávnený uzatvoriť zmluvu a dodávateľ uzatvorenie zmluvy môže odmietnuť. Pre tento prípad je odberateľ povinný si s dodávateľom dohodnúť osobitné zmluvné podmienky.
4. ODMENA
4.1. Kúpna cena za 1 kus tovaru a odmena za poskytnutie príslušnej služby, vrátane prípadných zliav, je uvedená v cenovej ponuke dodávateľa. V prípade, ak zmluvné strany nepostupujú podľa bodov 3.1 až 3.7 týchto obchodných podmienok, prípadne je cena za službu uvedená slovom „od“ kúpnu cena za tovar a odmenu za služby si zmluvné strany upravia priamo v zmluve.
4.2. V prípade, ak odberateľ zašle dodávateľovi objednávku, v ktorej nie je uvedená kúpna cena za 1 kus tovaru a/alebo odmena za službu, platí kúpna cena a odmena uvedená v cenovej ponuke. Ak odberateľ zašle dodávateľovi objednávku, v ktorej uvedie kúpnu cenu tovar, ktorá je odlišná od kúpnej ceny uvedenej v objednávke, v takom prípade platí kúpna cena, na ktorej sa zmluvné strany osobitne dohodnú. Rovnako to platí aj v prípade, ak odberateľ uvedie v objednávke odmenu za službu, ktorá je odlišná od odmeny uvedenej v cenovej ponuke.
4.3. Odberateľ je povinný uhradiť dodávateľovi kúpnu cenu za objednaný tovar a/alebo služby v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku na základe vystavenej faktúry (daňového dokladu), a to do 14 dní odo dňa doručenia faktúry odberateľovi. Odberateľ týmto výslovne súhlasí s tým, že dodávateľ je oprávnený mu faktúru doručiť aj v elektronickej forme, a to prostredníctvom e-mailu. Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru najskôr v deň, kedy dôjde k uzatvoreniu zmluvy.
4.4. Ak je odberateľom subjekt verejného práva, platí, že tento je povinný uhradiť kúpnu cenu za objednaný tovar v lehote do 30 dní od skončenia prehliadky podľa bodu 10.9 týchto obchodných podmienok.
4.5. V prípade, ak odberateľ neuhradí dodávateľovi kúpnu cenu za tovar alebo odmenu za službu v termíne jej splatnosti podľa bodu 4.3 (podľa bodu 4.4, ak ide o subjekt verejného práva), má dodávateľ nárok na úhradu úrokov z omeškania za každý deň omeškania odberateľa s úhradou kúpnej ceny za tovar alebo odmeny za službu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy – a to počnúc prvým dňom omeškania až do zaplatenia.
4.6. V prípade, ak odberateľ neuhradí kúpnu cenu za dodaný tovar alebo poskytnutú službu ani do 30 dní odo dňa termínu jej splatnosti stanovenej na príslušnej faktúre, je dodávateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť. V takom prípade je odberateľ povinný vrátiť dodávateľovi všetok dodaný tovar v stave, v akom ho odberateľ prevzal. Odberateľ zodpovedá dodávateľovi za škodu, ktorá mu bude spôsobená vrátením poškodeného, znehodnoteného, zničeného tovaru alebo nevrátením tovaru vôbec alebo z časti.
4.7. Ak dodávateľ z dôvodov uvedených v bode 4.6 týchto obchodných podmienok odstúpi od zmluvy, na základe ktorej boli poskytnuté služby, odberateľ sa zaväzuje zaplatiť dodávateľovi odmenu za službu podľa dohody, ako zmluvnú pokutu.
5. VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA
5.1. Zmluvné strany sa podpisom zmluvy dohodli na tom, že dodávateľ je vlastníkom objednaného a dodaného tovaru do momentu úplného zaplatenia kúpnej ceny týkajúcej sa príslušných tovarov.
5.2. Vlastnícke právo k tovaru odberateľ nadobúda až úplným zaplatením kúpnej ceny za dodaný tovar, ktorá je uvedená v príslušnej faktúre. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že zaplatením kúpnej ceny za dodaný tovar uvedenej vo faktúre, ktorou dodávateľ tento tovar odberateľovi fakturoval, sa odberateľ stáva vlastníkom toho tovaru. Ak je odberateľovi vystavených viacero faktúr, vlastnícke právo k jednotlivým tovarom uvedeným v príslušných faktúrach sa posudzuje samostatne.
5.3. Pokým odberateľ nie je vlastníkom dodaného tovaru, zaväzuje sa, že s tovarom nebude nakladať ako vlastník, najmä nie však výlučne, neodovzdá tovar tretej osobe (bez ohľadu na to, či odplatne alebo bezodplatne), tovar nezaťaží záložným právom, iným vecným právom alebo zmluvným právom obdobného charakteru. V prípade porušenia tejto povinnosti je dodávateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť.
5.4. Dodávateľ je oprávnený požadovať vrátenie dodaného tovaru, prípadne je oprávnený si tovar od odberateľa prevziať sám v prípade, ak odberateľ nezaplatí kúpnu cenu ani v dodatočnej lehote mu na to poskytnutej dodávateľom, ktorá nesmie byť kratšia ako 10 dní. Vrátený tovar je dodávateľ povinný vydať odberateľovi v lehote 15 dní odo dňa zaplatenia kúpnej ceny uvedenej na príslušnej faktúre, ktorá sa tohto tovaru týka. Náklady vydania tovaru odberateľovi znáša v plnom rozsahu odberateľ.
5.5. Ak si dodávateľ tovar prevzal od odberateľa sám, odberateľ je povinný mu nahradiť náklady, ktoré mu v súvislosti s tým vznikli.
6. PRÁVA A POVINNOSTI DODÁVATEĽA
6.1. Dodávateľ sa zaväzuje, že dodá odberateľovi objednaný tovar, v dohodnutých množstvách, za dohodnutú cenu, do miesta dodania a v rámci doby dodania. Dodávateľ sa zaväzuje, že objednané služby poskytne v dohodnutom termíne, trvaní a mieste.
6.2. Pre prípad, že dodávateľ poruší svoju povinnosť dodať dohodnuté množstvo tovaru, je odberateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť iba vtedy, ak dodávateľ nedodá zvyšné množstvo tovaru v náhradnej lehote mu na to odberateľom poskytnutej, ktorá nemôže byť kratšia ako 30 dní.
7. PRÁVA A POVINNOSTI ODBERATEĽA
7.1. Odberateľ je povinný zaplatiť za tovar a/alebo služby dodávateľovi dohodnutú kúpnu cenu a/alebo odmenu a prevziať tovar v mieste dodania kedykoľvek v rámci doby dodania.
8. MIESTO DODANIA
8.1. Miesto dodania objednaného tovaru si odberateľ určí v objednávke.
8.2. V prípade, že odberateľ neuvedie v objednávke miesto dodania tovaru, má sa za to, že miestom dodania je sídlo alebo miesto podnikania odberateľa.
8.3. Miesto dodania služby uvedie odberateľ v objednávke. V prípade, ak v objednávke nebude miesto dodania služby uvedené, platí, že na mieste dodania služby sa zmluvné strany dodatočne dohodnú. V prípade, že nedôjde k dohode medzi zmluvnými stranami, platí, že miesto dodania služby je v sídle odberateľa.
8.4. Odberateľ sa zaväzuje zabezpečiť, že kedykoľvek počas doby dodania tovaru bude na mieste dodania osoba, ktorá môže tovar prevziať.
8.5. Odberateľ je povinný tovar v mieste dodania prevziať. Odberateľ je rovnako povinný zabezpečiť, že v dohodnutom mieste bude možné služby poskytnúť. Ak odberateľ tieto povinnosti poruší a tovar v mieste dodania počas doby dodania neprevezme, prípadne nezabezpečí, že na dohodnutom mieste bude možné služby poskytnúť, dodávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť.
8.6. V prípade, že odberateľ poruší svoju povinnosť prevziať tovar v mieste dodania, zaväzuje sa dodávateľovi zaplatiť odmenu za prepravu, ktorú dodávateľ uhradil, iné náklady, ktoré tým dodávateľovi vznikli, a zároveň akúkoľvek škodu, ktorá tým bola dodávateľovi spôsobená. Ak odberateľ poruší svoju povinnosť zabezpečiť, že v dohodnutom mieste bude možné službu poskytnúť, zaväzuje sa dodávateľovi nahradiť náklady, ktoré s tým mal spojené, a to popri odmene za službu, ktorá mala byť poskytnutá.
8.7. V prípade, že dodávateľ poruší svoju povinnosť dodať tovar do miesta dodania, je odberateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť iba vtedy, ak dodávateľ tovar nedodá na správne miesto dodania v náhradnej lehote mu na to odberateľom písomne poskytnutej, ktorá nemôže byť kratšia ako 10 dní. Obdobne to platí aj vtedy, ak dodávateľ nedodá službu v dohodnutom mieste.
9. ČAS DODANIA
9.1. Čas dodania tovaru je uvedený v cenovej ponuke dodávateľa.
9.2. Dodávateľ sa zaväzuje dodať tovar najneskôr do uplynutia doby dodania, pričom je oprávnený tovar doručiť kedykoľvek počas tejto doby.
9.3. Dodávateľ je však oprávnený zadržať dodanie tovaru, ak je čas dodania neskorší ako splatnosť kúpnej ceny za tovar a súčasne odberateľ neuhradil kúpnu cenu. V takom prípade môže dodávateľ zadržať dodanie všetkého tovaru alebo len jeho časti, ktorá zodpovedná výške neuhradenej kúpnej ceny. Takýto postup dodávateľa nie je porušením jeho povinnosti dodať tovar v čase dodania. Po uhradení kúpnej ceny je dodávateľ povinný dodať tovar odberateľovi bez zbytočného odkladu.
9.4. Pre prípad, že dodávateľ poruší svoju povinnosť dodať tovar do konca doby dodania podľa bodu 9.2 alebo bez zbytočného odkladu podľa bodu 9.3 týchto obchodných podmienok, odberateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť iba vtedy, ak dodávateľ tovar nedodá v náhradnej lehote mu na to odberateľom písomne poskytnutej, ktorá nemôže byť kratšia ako 10 dní.
9.5. Čas dodania služby si zmluvné strany odsúhlasia po uzatvorení zmluvy, ak nie je uvedený priamo v zmluve.
9.6. Odberateľ zabezpečí, že v deň dodania služby bude možné túto službu poskytnúť. V prípade, ak túto svoju povinnosť poruší, zaväzuje sa dodávateľovi nahradiť náklady spojené so zrušenou službou, a to popri odmene za službu, ktorá mala byť poskytnutá.
9.7. Pre prípad, že dodávateľ poruší svoj záväzok dodať službu v dohodnutom čase, zmluvné strany si dohodnú náhradný termín dodania služby. V prípade, ak dodávateľ nedodrží ani nový dohodnutý termín dodania služby, odberateľ má právo od zmluvy odstúpiť.
10. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
10.1. Dodávateľ zodpovedá iba za to, že dodaný tovar bude mať vlastnosti uvedené v cenovej ponuke alebo ním prezentované na oficiálnych stránkach dodávateľa a že v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare na odberateľa bude bez vád.
10.2. Dodávateľ nezodpovedá za vady, ktoré sa na tovare objavia potom, ako nebezpečenstvo škody na tovare prešlo na odberateľa, okrem prípadu, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare na odberateľa. Dodávateľ na tovar neposkytuje záruku.
10.3. Kontrola zjavných vád dodaného tovaru. Odberateľ sa zaväzuje skontrolovať dodaný tovar v deň jeho dodania. Za kontrolu tovaru sa považuje kontrola jeho množstva, balenia a jednotlivých tovarov, či nevykazujú známky zjavných vád.
10.4. Za zjavné vady sa pritom považujú vady množstva, obalu a zrakom rozpoznateľné vady jednotlivých tovarov. Za vady, ktoré je možné rozpoznať zrakom, sa považujú akékoľvek vady a poškodenia, ktoré je možné identifikovať zrakovou kontrolou tovaru a jeho obalu.
10.5. V prípade, že tovaru bol dodaný po 17:00 hod., platí, že odberateľ je povinný skontrolovať dodaný tovar v nasledujúci deň bez ohľadu na to, či ide o pracovný deň alebo deň pracovného pokoja/sviatok.
10.6. Ak odberateľ zistí zjavné vady tovaru alebo jeho obalu, je povinný o tom dodávateľa informovať najneskôr nasledujúci pracovný deň po jeho dodaní. Pokiaľ bude tovar dodaný po 17:00 hod., odberateľ si musí túto povinnosť splniť najneskôr najbližší pracovný deň nasledujúci po dni, v ktorom mal kontrolu vykonať podľa bodu 10.5 týchto obchodných podmienok.
10.7. Ak odberateľ neinformuje dodávateľa o zjavných vadách tovaru alebo jeho balenia podľa bodu 10.6 týchto obchodných podmienok, platí, že tovar a ani jeho balenie žiadne zjavné vady nemali.
10.8. Iné vady tovaru, okrem zjavných vád. Odberateľ je povinný vykonať kontrolu, či tovar nemal vady, iné ako zjavné vady, v momente prechodu nebezpečenstva škody na tovare na odberateľa. Túto kontrolu je odberateľ povinný vykonať s odbornou starostlivosťou a riadne tak, aby mohli byť všetky vady zistené. Túto kontrolu je odberateľ povinný vykonať najneskôr do 1 mesiaca odo dňa dodania tovaru.
10.9. Ak je odberateľom subjekt verejného práva, odberateľ je povinný vykonať kontrolu, či tovar nemal vady, iné ako zjavné vady, v momente prechodu nebezpečenstva škody na tovare na odberateľa – a to v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa dodania tovaru.
10.10. Odberateľ je povinný o iných vadách tovaru, okrem zjavných vád, informovať dodávateľa najneskôr do 6 mesiacov odo dňa dodania tovaru.
10.11. V prípade, že odberateľ nedodrží ktorúkoľvek z lehôt uvedených v bode 10.8 (pre subjekt verejného práva bod 10.9) a v bode 10.10 týchto obchodných podmienok, platí, že tovar žiadne vady v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare na odberateľa nemal, a pre prípad, že by odberateľovi aj nejaké nároky z vád tovaru vznikli, márnym uplynutím týchto lehôt tieto nároky zanikli.
10.12. Prechod nebezpečenstva škody na tovare. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z dodávateľa na odberateľa v momente, kedy dodávateľ odošle tovar na miesto jeho dodania prostredníctvom tretej osoby. Ak dodávateľ tovar odovzdá sám, nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na odberateľa v momente, kedy mu dodávateľ tovar odovzdá.
10.13. Vady tovaru môže odberateľ uplatniť písomne alebo elektronicky na kontaktné adresy dodávateľa uvedené v čl. 1. obchodných podmienok (ďalej len „reklamácia“).
10.14. Pri reklamácii je odberateľ povinný uviesť názov tovaru, dátum jeho dodania, dátum zistenia vady, opis vady spoločne s fotodokumentáciou, ak to povaha vady umožňuje, a svoje identifikačné údaje.
10.15. Dodávateľ prijatú reklamáciu vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 80 dní odo dňa jej prijatia. Aby mohol dodávateľ reklamáciu riadne vybaviť, odberateľ je povinný vadný tovar odovzdať dodávateľovi. Za deň prijatia reklamácie sa považuje prvý deň potom, ako bola dodávateľovi doručená písomná reklamácia a zároveň mu bol odovzdaný vadný tovar. V prípade, že (i) dodávateľ v rámci reklamácie posiela tovar na kontrolu subjektu, ktorý mu ho dodal, prípadne vyrobil (ďalej len „subjekt“), a (ii) dodávateľovi je zrejmé, že tento kvôli tomuto subjektu nebude možné dodržať lehotu na vybavenie reklamácie uvedenú v tomto bode, dodávateľ je oprávnený túto lehotu predĺžiť o potrebný počet dní, o čom sa zaväzuje odberateľa informovať bez zbytočného odkladu, ako sa o tejto skutočnosti dozvie. To však platí iba za predpokladu, že dodávateľ zaslal tovar subjektu bez zbytočného meškania po uplatnení reklamácie.
10.16. Nároky z vád tovaru. Za predpokladu, že reklamácia bola uplatnená včas a bola oprávnená – teda tovar mal v čase prechodu nebezpečenstva škody na odberateľa vady, dodávateľ je povinný reklamáciu vybaviť jedných z nasledovných spôsobov:
10.16.1. odstránenie vád tovaru, ak sú vady odstrániteľné;
10.16.2. dodanie náhradného tovaru za vrátený vadný tovar;
10.16.3. poskytnúť odberateľovi primeranú zľavu z kúpnej ceny v prípade, že nejde o vady, ktoré bránia riadnemu užívaniu tovaru; prípadne
10.16.4. odstúpiť od zmluvy vo vzťahu k vadnému tovaru.
10.17. Výber spôsobu odstránenia vád tovaru je na dodávateľovi.
11. SPRACÚVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV DODÁVATEĽOM AKO PREVÁDZKOVATEĽOM
11.1. Pri predaji tovaru na základe zmluvy prichádza k spracúvaniu osobných údajov odberateľa (v prípade, ak je fyzickou osobou – podnikateľom) alebo kontaktných osôb a zástupcov odberateľa (v prípade, ak je právnickou osobou) dodávateľom v postavení prevádzkovateľa v zmysle čl. 4 ods. 7 Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej ako „Nariadenie“)
11.2. Dodávateľ dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb podľa predchádzajúceho bodu tohto článku obchodných podmienok bolo zákonné, spravodlivé a transparentné. Dodávateľ spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne účely a na základe určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa ustanovení Nariadenia a ostatných príslušných predpisov o ochrane osobných údajov. Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov dodávateľom v postavení prevádzkovateľa sú zverejnené tu.
12. MLČANLIVOSŤ
12.1. Zmluvné strany sa dohodli, že informácie poskytnuté pri plnení predmetu zmluvy, t. j. pri dodaní tovaru, sú považované za dôverné. Za dôverné informácie sa v zmysle týchto obchodných podmienok považujú všetky informácie, okrem tých, ktoré sú ktoroukoľvek zo zmluvných strán označené ako bežné informácie. Dôverné informácie sú najmä informácie týkajúce sa obchodnej činnosti odberateľa a postupov dodávateľa pri dodávaní tovaru, vrátane informácií, ktoré boli, sú alebo budú získané priamo či nepriamo druhou zmluvnou stranou v súvislosti s realizáciou zmluvy, buď v písomnej, ústnej, elektronickej alebo inej forme (ďalej len „dôverné informácie“).
12.2. Zmluvné strany sú povinné zachovať mlčanlivosť o všetkých dôverných informáciách, ibaže by zo zmluvy, týchto obchodných podmienok alebo z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov vyplývalo inak. Tento záväzok trvá aj po ukončení zmluvy ktorýmkoľvek zo spôsobov jej ukončenia.
12.3. Zmluvné strany sa dohodli, že za porušenie povinnosti mlčanlivosti podľa predchádzajúceho bodu tohto článku obchodných podmienok sa nepovažuje:
12.3.1. zverejnenie informácií súvisiacich so zverejnením referencie o tovaroch dodávateľa po predchádzajúcom súhlase odberateľa, ktorú tvorí logo a obchodné označenie odberateľa na webovej stránke odberateľa, vrátane popisu dodaných tovarov;
12.3.2. zverejnenie informácií, ktorých zverejnenie alebo poskytnutie si vyžadujú príslušné všeobecne záväzné právne predpisy;
12.3.2. zverejnenie alebo poskytnutie informácií, ktoré sú verejne známe alebo sa verejne známymi stali inak ako porušením zmluvy a týchto obchodných podmienok;
12.3.4. zverejnenie alebo poskytnutie informácií, na ktorých zverejnení alebo poskytnutí sa zmluvné strany dohodnú.
13. ZÁNIK ZMLUVY
13.1. Zmluvu je možné ukončiť nasledujúcimi spôsobmi:
13.1.1. dohodou zmluvných strán v písomnej forme (vrátane elektronickej formy) ku dňu určenému v tejto dohode;
13.1.2. odstúpením dodávateľa alebo odberateľa od zmluvy v prípadoch uvedených v zmluve a týchto obchodných podmienkach;
13.1.3. odstúpením odberateľa z dôvodu, že mu bol dodaný iný tovar, ako si objednal. Odberateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy z tohto dôvodu iba vtedy, ak dodávateľ nedodá správny tovar v náhradnej lehote mu na to odberateľom písomne poskytnutej, ktorá nemôže byť kratšia ako 10 dní.
13.3. Odstúpením od zmluvy zmluva zaniká od momentu doručenia odstúpenia.
13.4. Po odstúpení od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť všetko, čo sa medzi nimi plnilo. To neplatí na tovar, ktorého kúpna cena už bola uhradená. V takom prípade si zmluvné strany nie sú povinné vrátiť takýto tovar ani jeho cenu. Tovar, ktorý nebol do dňa odstúpenia uhradený, je odberateľ povinný bezodkladne vrátiť dodávateľovi – a to na vlastné náklady.
13.5. V prípade, že odberateľ nemôže vrátiť dodávateľovi tovar, a to bez ohľadu na dôvod tejto nemožnosti, platí, že odberateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi hodnotu tohto tovaru, za ktorú ho mal odberateľ kúpiť – teda zaplatiť za neho sumu, ktorá sa rovná jeho kúpnej cene.
14. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
14.1. Tieto obchodné podmienky sú súčasťou zmluvy a pre zmluvné strany sú záväzné.
14.2. Zmluvné strany sa môžu písomne dohodnúť na tom, že tieto obchodné podmienky sa vzťahujú aj zmluvy, ktoré dodávateľ s odberateľom uzatvorili pred ich účinnosťou.
14.3. Ak niektoré z ustanovení týchto obchodných podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a / alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné alebo platnosti zmluvy uzavretej medzi zmluvnými stranami na základe týchto obchodných podmienok, ktorá zostáva platná a účinná. Dodávateľ sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a / alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto obchodných podmienok nahradiť takéto neplatné a / alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a / alebo neúčinného ustanovenia a v prípade, že sa takéto neplatné a/ alebo neúčinné ustanovenie dotýka zmluvy už uzavretej medzi odberateľom a dodávateľom sú zmluvné strany povinné takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.
14.4. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto obchodným podmienok v rozpore s ustanovením všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu zmluvné strany dohodou odchýliť alebo jeho aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že zmluvné strany sa od takého ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 22.06.2022
PRÍLOHA Č. 1 KU VŠEOBECNÝM OBCHODNÝM PODMIENKAM: ŠPECIFIKÁCIA TOVAROV A SLUŽIEB